Jan Schebek
Jsou osobnosti, které se zapsaly významným způsobem do naší historie a podílely se i na rozvoji našeho kraje. V roce 1815 se narodil Jan Schebek ve Šťáhlavech u Plzně. Po plzeňské střední škole Jan Schebek studoval na pražské polytechnice, kde studium ukončil s titulem inženýr. V polovině třicátých let 19.století je však nouze o odpovídající uplatnění a tak se stává v Mnichově Hradišti písařem na panství hraběte Waldsteina. Díky své píli a spolehlivosti se stává správcem hospodářství tohoto panství. To dodává stavební dříví pro pražskou firmu bratrů Kleinů, Kleinové mu pak nabízí místo ve své firmě a to se neodmítá. Jan Schebek se záhy dostává na stavbu první státní dráhy a podílí se na budování úseku trati Praha-Pardubice. Při stavbě pražského nádraží se setkává s Adalbertem Lannou. Ve firmě u Kleinů se Schebek podílel na stavbách železničních drah z Prahy do Drážďan, v Uhrách k rumunským hranicím. Na trati z Pardubic do Liberce řešil náročné technické návrhy tunelových úseků u Železného Brodu. Pak v roce 1864 přechází Jan Schebek jako společník a spoluvlastník do firmy Lanna. Podílí se na stavbě dalších úseků tratí v Rakousku-Uhersku a stává se postupně majetným občanem. Významnou stavbou pro náš kraj byla stavba dráhy Praha-České Velenice, kterou stavělo stavební podnikatelství bratrů Kleinů a Vojtěcha Lanny.
Jan Schebek vlastnil několik hospodářských dvorů a zámků, např. Bělice, Ostrov, Zdechovice, Zruč nad Sázavou, Hodkov. V Praze nechal Schebek postavit třípatrový dům v novorenezančním stylu. Dům podle návrhu architekta Ignáce Ullmana byl dokončen v roce 1871 a nyní je chráněn jako kulturní památka.K dalším svým nemovitostem kupují Jan a Marie Schebkovi zámek a hospodářský dvůr v nedalekých Tvoršovicích. Zámek byl postaven roku 1701 Petrem Radeckým z Radče. Byl to otec slavného rakouského vojevůdce Jana Radeckého z Radče. Schebkovi zámek upravují do krásné podoby venkovského sídla. Zakládají nový anglický park a vznikají zahrady s ovocnými stromy a zahradnictví. Tvoršovice v té době patřily pod okres Benešov. Okresní zastupitelstvo mělo 24 členů, prvním starostou této samosprávy byl baron Karel Villani. Na základě doplňovacích voleb, které se konaly v kuriích, se stal v roce 1867 Jan Schebek členem okresního zastupitelstva, když byl zvolen za kurii velkostatkářskou. Dne 8.ledna 1868 na schůzi okresního zastupitelstva přednáší starosta Villani požadavek Jana Schebka na stavbu silnice od Konopiště přes Chvojen, Tvoršovice na Nesvačily.
Jan Schebek byl ženat s Marií Kettnerovou a měli 4 děti. Za jeho zásluhy na stavbách drah Rakouska-Uherska mu byl navržen šlechtický titul. Jan Schebek titul odmítl, vědom si svého původu, titul barona byl udělen až jeho synovi Adolfovi. Dne 18. března 1899 Jan Schebek umírá a uzavírá se tak životní příběh význačného drážního stavebního odborníka.
..